Forteljekunst
Her finn du artiklar som drøftar forteljekunst, kva forteljekunst er og kva rolle forteljekunsten speler.
Biru Unjárga romantiserer bygda passe mykje
Etter å ha sett Føkkings Nesseby kan du i alle fall eitt bannord på samisk.
Mennesket i sin kvardagslege glans
I «Sex» lar Dag Johan Haugerud skodespelarane bere manuset, utan å gjere så mykje anna enn å prate saman. Det vekkjer spørsmålet: I kor stor grad handlar god film om å utnytte mediet sine moglegheiter?
Naud lærer naken mann å måle
Eg får ei kløande kjensle av at nokon blir latterleggjort, men eg veit ikkje om det er målarane eller meg.
Djevelen har landa i Bergen
Ein tilsynelatande vanleg vårdag får Moskva, og samstundes Bergen, besøk av djevelen og hans trufaste følgesveinar.
Camara får ikkje jobba utan andre, og andre får ikkje jobba utan ho
Å skape er eit krinsløp for Camara Lundestad Joof. Ho jobbar strukturelt for at fleire forteljingar skal få sleppe til, og på den måten får også ho skape i fred.
Jobbar med orda for å finne håp i håpløysa
Også i draumeverda vert Khaleda Froagh minna om dei bitre røynslene frå ein krigsherja nasjon.
Tidsskrift, bygdeblikk og to forløysande små ord
Forløysing er tema for denne aller første utgåva av Jakob Sande – senter for forteljekunst sitt nye tidsskrift om og med forteljekunst.
Mor til Ragnar var ein fantastisk forteljar
Forteljinga som rørte Ragnar Hovland finst ikkje. Men forteljingane gjer.
Det forteljande dyret
Det er ikkje berre dei skjermopplyste andleta våre som skil oss frå andre dyr. Å fortelja gjer oss til menneske.
Det siste Rolf laga var ei hypnosemaskin
Med over 30 lydhistorier, sju bøker og fleire manus bak seg, er det ikkje tvil om at Rolf Magne G. Andersen er ein produktiv forfattar. Likevel vil han heller ta ut av oppvaskmaskina enn å skrive ned forteljingane sine.
Korleis halde ein draum
Draumane våre skremmer oss. Difor har vi ein tendens til å halde dei for hardt.
Det guddomlege forteljetalentet
I antikkens tid var talent ei mynteining - altså noko lite i lomma, som kan føre til store ting.
Å fortelje er å føre vidare
… og med kvar attforteljing vert mytar, viser og eventyr nye. I vår ghanesisk-britisk-norske familie har folkeeventyr vore ein måte å finne likskapane mellom dei ulike kulturane vi kjenner oss heime i.